Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Itt jársz: > >

Gluténmentes, szénhidrátcsökkentett kalács

Gluténmentes, szénhidrátcsökkentett kalács

Lélekben már készülök a húsvétra, és idén saját készítésű kalácsot szeretnék sütni, így csináltam egy próbasütést, ami meg kell mondanom, elég jól sikerült :)

 

Hozzávalók a tésztához:

 

Sütés előtti kenéshez:
  • tojásfehérje

 

Elkészítés:

Külön edénybe mérd ki a száraz és a nedves összetevőket a tésztához, majd keverd őket össze. Nagyon hamar fel fogja szívni a tészta a folyékony hozzávalókat, így én egyszerűbbnek láttam utána egy kicsit kézzel összedolgozni. Hagyd pihenni 5 percet. Amíg pihen béleld ki sütőpapírral a tepsit.

Gyúrd át a tésztát a belisztezett felületen, majd oszd 3 egyenlő részre. Ezekből sodorj rudakat, majd fond össze. A tetejét kend be tojásfehérjével, majd melegítsd elő a sütőt. Mielőtt a sütőbe beteszed, még egyszer kend be a kalács felületét a fehérjével.

190 fokon alsó-felső programon süsd 50-60 percig, majd hagyd a rácson kihűlni. (Ha már szép barna a színe, akkor elkészült, és ki lehet venni a sütőből)

 

Tápérték (1 egész kalácsra a recept alapján):

Energia: 1256,65 kcal

Szénhidrát: 113,45 g

Fehérje: 58,4 g

Rost: 91,5 g

Zsír: 41,3 g

Keresés