Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Itt jársz: > >

Könnyed nyári fogások kánikulában is!

 

Nyáron is fontos a vegyes, változatos táplálkozás, még akkor is, ha ilyenkor a nagy melegekben kicsit nehezebben megy a konyhába merészkedés.

Orsi hozott nektek egy olyan példanapot, ami dúskál a vitaminokban, ásványi anyagokban, tápanyagokban, mégis nagyon egyszerűen össze lehet rakni, akár egy apartmanos nyaralás alkalmával is.

 
Reggeli:

Müzli joghurttal és friss bogyósokkal

50g müzlit, amiben lehetőség szerint ne legyen hozzáadott cukor, csak pici gyümölcs esetleg, keverj össze 1 kis dobozos natúr- de ne görög- joghurttal, a tetejére pedig halmozz egy marék szedret, áfonyát, málnát, ribizlit, vagy akár mindezt vegyesen. Ne feledkezz meg a folyadékfogyasztásról sem, de azért óvatosan a nagy cafe lattékkal!

 
Tízórai:

Zabpalacsinta

Ha csak annyit készítesz, ami egy evésre elég, mondjuk 2db tenyérnyit fejenként, akkor sütéssel együtt 10 perc alatt végezhetsz vele. Szerintem túróval, benne pici eritrittel és reszelt bio citromhéjjal lesz a legfinomabb. Készítheted apróra őrölt zabból, vagy teljes kiőrlésű zablisztből is.

 

Ebéd

Quinoasaláta tonhalasan

A quinoát, akár csak a többi alternatív gabonafélét, elegendő kétszeres mennyiségű sós vízben megfőzni, nagyjából negyed óra alatt meg is puhul. Ennyi idő épp elég lesz arra is, hogy feldarabold a salátát, paradicsomot, lilahagymát, kápia paprikát, és egy kis zöldfűszert, mondjuk petrezselymet. Keverd őket össze egy nagy tálban, majd halmozz rá lecsepegtetett sós leves tonhalkonzervet és egy kis extra szűz olivaolajat. Kész is a tartalmas növényi és állati fehérjében egyaránt dúskáló nyári ebéd!

 

Uzsonna

Őszibarack saláta mozzarellával/ Görögdinnye saláta fetával

A gyümölcsökből hajlamosak vagyunk túlzásba esni, ezzel akár tekintélyes mennyiségű gyümölcscukrot juttatva a szervezetünkbe, azonban ha egyéb élelmiszerekkel, például sajttal kombináljuk egy salátában, kevesebbel is jól fogunk lakni. Érdemes kísérletezni, ne féljetek a váratlan kombinációktól, és a zöldfűszereket itt se hagyjátok ki!

 

Vacsora

Lecsó bulgurral

Az örök nyári klasszikus, kis csavarral: a megszokott, már-már unalmas rizs helyett főzz bele bulgurt, ugyan olyan finom lesz, mégis kicsit változatosabb.

Ha még gyorsabban szeretnél végezni, hagyd a lecsót üresen, és fogyaszd kis teljes kiőrlésű kenyérrel, úgy is isteni lesz.

 

 

írta: Abonyi Orsi dietetikus

Keresés