Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Menü

SUPERFOOD - divat és egészség egyben

2021. 04. 11. 22:11:43
SUPERFOOD - divat és egészség egyben

Napjainkban egyre többet hallhatjuk ezt a kifejezést, már jól ismert növényekre, élelmiszerekre. Nem kell megijedni és különleges, drága alapanyagokra gondolni. Meg fogtok lepődni, mik tartoznak ebbe a csoportba. Ugorjunk fejest a témában!


 

Mi is tulajdonképpen a SUPERFOOD?

 

A superfood egy olyan gyűjtőfogalom, amelybe az élelmiszerek egy kis csoportja tartozik, viszont kiemelkedőek ásványi anyagok, antioxidánsok, vitaminok és nyomelemek biztosításában.  Leegyszerűsítve az átlagosnál nagyobb mennyiségben tartalmazzák a szervezetünk számára nélkülözhetetlen tápanyagokat. Fontos kritérium, hogy nem tartalmazhatnak mesterséges adalékanyagot, teljesen természetesek. Meglepő lehet néhány élelmiszerről, hogy a superfoodok csoportjába tartozik, hiszen sokuk most is fellelhető a konyhánkban. Különböző tudományos vizsgálatokkal megállapították ezekről az élelmiszerekről, hogy kimagasló hatással vannak az egészségünkre. Betegségmegelőző, immunerősítő, öregedésgátló és nem utolsó sorban gyógyító hatással bírnak. 

 

“SUPERFOOD-történelem”

 

Évezredek óta ismeri az emberiség a superfood élelmiszerek jótékony hatását, bár csak az utóbbi évtizedekben kezdünk jelentősebb figyelmet szentelni a témának. Ennek nem más az oka, mint az élelmiszerek minőségnek romlása, a környezetszennyezés és a mesterséges-adalékok előfordulása. Szerencsére egyre népszerűbb és hangosabb az egészséges életmód, táplálkozás eszméje. Így nem is csoda, hogy előtérbe kerültek ezek a fantasztikus táplálékok és népszerűségük minden nappal egyre csak nő. Jelenleg Amerikában a legnépszerűbb a superfoodok köré épített életmód. Üzenete és a lényege nagyon egyszerű: fogyasszunk olyan ételeket és italokat, amelyek a lehető legjobb módon szolgálják a testünk. Elgondolkodtató, hogy ezek az egyszerű növények adhatnak megoldást rengeteg fogyasztói problémára.

 

Hogyan használjuk őket?

 

Akik csak ismerkednek a tudatos táplálkozással, nekik se kell megijedni. Ahhoz, hogy jót tegyünk a testünkkel, nem kell egyből a mély vízbe ugrani és teljesen életmódot vagy étrendet változtatni. Már egy-egy apró válozás is rengeteget számít és sokszorosan meghálálja a szervezetünk. Természetesen teljes étrendet is ki lehet alakítani, ebben az esetben érdemes beleásni magunkat a témába. A superfood élelmiszerek használatánál azt tudom tanácsolni, hogy a kevésbé egészséges cikkeket cseréljük le vagy egyszerűen építsük be őket a táplálkozási szokásainkba.

 

SUPERFOOD lista

 

ZSÁZSA - azért ezzel a tormához hasonló zöldséggel kezdjük a listánkat, mert amerikai kutatók első helyre sorolták a superfoodok listájában. Remek ellenálló képességet ad vírusokkal, baktériumokkal és daganatokkal szemben.

AVOKÁDÓ - gazdag telítetlen zsírsavakban, A-, B-, C- és E-vitaminban, káliumban, nátriumban, foszforban, vasban és magnéziumban is, nem csoda, hogy bekerült a superfoodok elit csoportjába. A fogyókúrázók is rendszeresen fogyasztják, hiszen hamar eltelít és nem mellesleg csökkenti a koleszterinszintet is. Detoxikáló hatása miatt is érdemes beépíteni az étrendünkbe, méregtelenít és megköti az epesavat. Kell ennél több?

ÁFONYA - nem csak szép és finom, de fantasztikus antioxidáns forrás, így támogatja az immunrendszert. Megelőzi a szívbetegségeket, segíti az agyműködést, támogatja szem és a húgyutak egészségét. “Fekete inzulinként” is emlegetik, mert természetes módon csökkenti a vércukorszintet.

MÉZ - ez az eleme a listának lehet, hogy meglepő, pedig nem kéne, hogy az legyen. Mindenki megérdemli, hogy tudja, hogy rengeteg vitamint és ásványi anyagok tartalmaz. Nem mellesleg tökéletesen lehet helyettesíteni a híresen egészségtelen fehr cukrot.

KAKAÓ - nem csalás, nem ámítás a kakaó is egy superfood. Amellett, hogy a csokoládé és millió desszert alapja, az egészségünkre is hihetetlen hatással van! Számos vitamin található benne, gazdas eszenciális fehérjékben és ez csak néhány dolog a pozitív tulajdonságai sorából. Segít megelőzni többek között a szívinfarktust, a sztrókot, a demenciát, számos rákos megbetegedést.

CHIA MAG - már a maják ideje óta “csodamagként” emlegetik, nem csoda, hiszen hihetetlenül magas a tápanyagtartalma. Omega-3 tartalma is említésre méltó, ami javítja a koncentrációs készséget. 

CUKKINI

BROKKOLI - alacsony kalóriatartalmú, de rengeteg tápanyagot és antioxidánst tartalmaz, amik támogatják az egészségünket. Javítja a csontok egészségét, csökkenti a rákos megbetegedések kockázatát, segíti az emésztést és nem utolsó sorban az immunrendszert is támogatja. Brokkoli evésre fel! 

MANDULA - a mandula az egyik olyan növény, ami szinte a kezdetektől szerepel a superfood listán. Nincs is mit csodálkozni ezen, hiszen tele van fehérjével és E-vitaminnal, emellett kiváló rost-, kalcium- és vasforrás.

QUINOA - a végér hagytam egy nagyon divatos gabonafélét is. A quinoának a felhasználása receptekben szinte végtelen, szuper köret, saláta, desszert vagy éppen vegetáriánus fasírt alapanyag. Gluténmentes, így ezt az étrendet követők is bátran fogyaszthatják gabonaként. Természetesen a tápanyag tartalma is jelentős, ezért szuper hatással bír a szervezetünk működésére. Hihetetlenül gazdag szénhidrátban, és kellő mennyiségű teljes értékű fehérjét, zsírt, ásványi anyagot és B-vitamint tartalmaz. 


 

Keresés