Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Itt jársz: > >

Vigyünk-e ételt a nyaralásra?

 

Itt a vakáció, végre tényleg igazi, jó idővel, mindenki nyaralni indul. Heteket, hónapokat töltöttünk a bikini body megszerzésével, nem biztos, hogy ebben a pár napban szeretnénk (teljesen) elveszíteni, és bizony vannak olyan állapotok, mint amilyen például az inzulinrezisztencia is, amikor meg kell válogatnunk, hogy milyen minőségű ételeket fogyasztunk el.

Éppen ezért azt gondolom, hogy még egy félpanziós nyaralásra sem baj, ha készülünk pár dologgal, aprósággal, részben saját tapasztalataim, részben a klienseim visszajelzése alapján.

 

1. tízórai, uzsonna, akár út közben

Ha az év 11,5 hónapjában ügyelünk az 5 étkezésre, nem baj, ha ehhez megpróbáljuk most is tartani magunkat. Tízóraira, uzsonnára könnyen találunk olyan CUKORMENTES kekszeket, laposkenyereket, puffasztott szeleteket (persze magas rosttartalmút választva), ami segíthet átvészelni a reggeli és az ebéd, vagy az ebéd és a vacsora közti időt, anélkül, hogy túlennénk magunkat a szállodai reggeliből.

 

2. a „tökéletlen” reggelik

Szállodai büféreggelik… Hihetetlen bőséges a választék, különféle péksütemények, lekvárok, joghurtok több ízben, felvágottak bőséggel, müzlikeverékek. Mindezek ellenére sajnos a mai napig azt látom, hogy csak néhány helyen találunk igazán minőségi, lassan felszívódó opciókat, például valóban teljes kiőrlésű kenyeret, vagy natúr zabpelyhet. Azt gondolom, hogy ha csupán a súlyunk megtartása a cél, ezek a kisebb „csalások” bele-beleférnek, de ha szénhidrátanyagcsere problémánk van, akkor hasznos lehet, ha esetleg készülünk teljes kiőrlésű kenyérrel. Természetesen sokat segíthet, ha előre érdeklődünk a szállásnál a lehetőségekről, valószínűleg szívesen segítenek majd abban is, hogy akár arra a pár napra bővítsék miattunk a kínálatot.

 

3. itthonról vigyem, vagy ott vegyem meg?

Ha nyaraláskor is egészséges nassokra vágyunk, akkor a fagylaltok, jégkásák világából (néha-néha) kilépve figyeljünk itt is a napi szintű zöldség-gyümölcsfogyasztásunkra. Ezek azonban könnyen romló ételek, a kenyérrel, keksszel ellentétben nem javasolnám, hogy otthonról készüljünk. A félpanzió esetén gyümölcskosárral szinte mindig találkozunk, nyugodtan elvehetünk egy almát akár tízóraira, de felmérhetjük a helyi zöldségesek kínálatát is, hát még ha külföldön járunk! Nyugodtan kóstoljunk meg számunkra eddig ismeretlen, akár egzotikus fajtákat is, nagy élmény lesz, mindez egészségesen!

 

4. a legfontosabb most is: folyadék!

Akár a vízparton pihenünk a kánikulában, akár a várost járjuk, a legeslegfontosabb, hogy NE FELEJTSÜK EL A MEGFELELŐ MENNYISÉGŰ folyadékfogyasztást, lehetőleg víz formájában. Így mindig legyen nálunk palackos víz, hogy elkerüljük a dehidratáltságot.

 

Te mivel egészítenéd még ki a listát?


 

 

 


A szerzőről:

 

Keresés